onsdag den 29. oktober 2008

Den internationale finanskrise

Nu mærker vi den desværre også i Danmark via Island, der ikke har det særlig godt rent økonomisk.

I går var der konkurs udsalg hos Merlin og idag i TV avisen kunne man høre, at flyselskabet Sterling var gået konkurs som direkte følge af at være ejet af islandske investorer.

Da jeg var ude og handle bemærkede jeg at flere dagligdagsvarer, f.eks leverpostej, var steget et par kroner, og kassedamen kunne fortælle, at både kød og kartofler ville stige meget - modsat bemærkede jeg i går da jeg var inde i centrum, at benzin- og diesel priserne var falden et par kroner pr liter. Det er en meget, meget trist udvikling, der får mig til at mindes i begyndelsen af 70´erne hvor vi boede i England og benzinpriserne skød i vejret - Det var ikke så morsomt da vi lige havde købt hus, min daværende gemal og jeg, men man vænnede sig til at priserne var bleven højere og englænderne var straks klar med rationeringsmærker og besparelser i form af, at vi kun kunne arbejde til kl. 16.00 om vinteren, da det så blev mørkt - rationeringsmærkerne blev det ikke noget til, heldigvis - men arbejdstiden blev reduceret (og samme blev ens løn) - og nu mere end 30 år senere er vi næsten i samme situation, lige bortset fra, at man selv er bleven det ældre og tænker: "Godt jeg har levet det meste af mit liv" - ja, for sådan tænker jeg .... det er nok egoistisk, men det bliver man som ældre, mere eller mindre ............. nu får vi se hvad morgendagen bringer .....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar