søndag den 14. marts 2010

Crufts 2010

Så er Crufts overstået for iår og spændingen holdt til det sidste - som sidste år vandt pharaoh hound "Qing" gruppen, hvilket er første gang nogensinde og i basenji vandt den amerikansk fødte, engelsk ejede tri tæve for 5. gang i træk bedst i racen på Crufts - også helt uhørt ........ så var der heller ikke mere at hente - da jeg læste hvem, der var BIS dommer skulle der ikke meget til for at regne ud, at det kunne blive en jagthund og lur mig om det ikke blev en vizla, der blev BIS - ikke min favorit - det var så tilgæld Reserve BIS, en russisk ejet skotte,
der godtnok var flot -

Qing stod ikke så pænt som da han vandt gruppen i fredags, men uanset, så er han een af de smukkeste pharaoh hound i ringen og udstilles knaldgodt af ejeren - og så er han mit tipoldebarn ..........

Tina har været her idag - vi havde planlagt lurecoursing, men det var aflyst - så vi får vente til Tina kommer hjem igen fra USA, da hun har bilen - Der har været SPK udstilling på Sjælland idag og een af Gerds opdræt blev bedst i racen og dansk champion - der var flere svensk opdrættede basenji tilstede og opdrætterne skriver kun hvis deres opdræt vinder - ikke når een af hvalpene eller voksne hund får en VG (svarer til en 2. præmie i gamle dage) ...... det er kun vinderne, der nævnes på diverse hjemmesider - nå, dem om det -

Vejret har været fint idag, lige med undtagelse af en haglbyge, der lige ramte os smask i ansigtet på vor gåtur - av, det gjorde godtnok nas ...... Mickey har været syg i nat så jeg er lidt træt og tror jeg snart vil ind og sove - cyklen har det fint ...... er glad for at jeg fik den lavet og ikke købte en ny ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar