lørdag den 13. marts 2010

jeg ønsker mig et pengetræ

- og det er jeg nok ikke ene om - synes ellers jeg havde styr på det hele, men det er åbenbart ikke tilfældet, for har fået et eftersmæk af skattefar, ikke meget, men nok .......... og mens det har været isvinter i Danmark, har min cykel stået stille - da jeg fik den ud at køre igen, synes jeg forhjulet ligesom slog sig , især når jeg i fuld fart kørte ned af bakke og det var jeg da ikke tryg ved - så mellem besøg hos læge med blodprøver og regulering af tabletter (nu MÅ man alstå gerne snart finde den korrekte dosering, så jeg kan komme videre i behandling og få det bedre - suk) havde jeg en dag fri og cyklede til damefrisør - noget jeg også har haft forsømt på grund af hvalpene, så det var meget hår, der skulle klippes af - heldigvis har jeg en rigtig god frisør, gennem snart 10 år så hun ved hvordan mit hår skal klippes - derefter skulle jeg "bare lige" hen med min cykel og jeg anede ikke uråd - se det burde jeg jo af erfaring, men må indrømme, at jeg har flere senior øjeblikke end jeg egentlig synes er morsomme. Kræfterne var sluppen op, så jeg tog en taxa hjem og blev kort efter ringet op af cykelsmeden, der fortalte at det ikke var forhjulet, men baghjulet det var galt med ......... Det var helt slidt i stykker og der skulle nyt baghjul, krank (?) og kæde på og det kostede, ja, jeg måtte lige sætte mig ned ................... alternativ var at jeg købte en ny cykel - så det kunne jeg lige tænke over - og det gjorde jeg det meste af natten - Jeg kan jo dårligt undvære min cykel - og jeg synes en ny cykel til lidt flere penge end et nyt baghjul mm var lige for meget frås når jeg også havde skatte restance at betale - Enden blev, at jeg besluttede mig for at få nyt baghjul på og det var Tina, der afgjorde dette, for hun havde aldrig hørt, at det var så dyrt at få nyt baghjul for hun havde da lige købt en cykelslange til 45 kroner ! jatak, der er nu stor forskel på en cykelslange og så et nyt baghjul hvor gearene sidder ............. men nu kan jeg jo vise hende regningen på 2.000 kroner som det kostede at få lavet min cykel - en cykel jeg ikke var klar til at give slip på, for som sagt er det ikke sikkert jeg får megen glæde af en ny cykel, sådan som jeg har det og har haft det den sidste uges tid ........... ja, det lyder dystert, og jeg er heller ikke glad for det - men sådan er livet og vi skal alle herfra på et tidspunkt og som ofte er det aldrig på det rigtige tidspunkt -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar