mandag den 12. april 2010

pludselig blev det mørkt ....

Tina er kommen hjem fra AZ - der går nok et par dage inden jeg ser hende - men dejligt at hun endelig har fået sendt sine ejendele hjem til DK og så tager vi tingene herfra ...

Lørdag morgen satte jeg en vask over og da var vandet ved at løbe over køkkenvasken - dagen i forvejen havde der været 2 at ordne vasken, men de vil ikke høre på mig når jeg siger, at det er længere ude, rørerne er stoppede, så endelig blev der ringet efter slamsugeren, der kom ved middagstid og ordnede rørene - så får vi se hvor længe det holder denne gang .......

Lørdag aften sad jeg og strikkede og så TV, da der pludselig blev meget mørkt - meget mørkt endda ! også udenfor, så jeg kunne regne ud, at det ikke var sikringerne, der var sprungen - jeg fandt lommelygten frem og kunne se at andre tændte stearinglys mens vi ventede - det viste sig at en mår var kravlet op på en 10000 volts-ledning ved en transformer. Derved kortsluttede måren alle tre faser, og strømmen gik. Men NRGi-folkene fandt hurtigt fejlen, og efter en halv time var strømmen tilbage. Så kunne vi gå i seng og sove roligt ....

Vejret har været dejligt, så jeg er begyndt at cykle lidt længere med hundene og idag, mandag, var vi inde i centrum for at handle - det føles som en evighed siden jeg sidst har været i bl.a Kvickly selvom det kun er 3 måneder siden - sneen gjorde det jo umuligt at cykle men heldigvis er sneen væk og i dag blev det til 20 km og så mente jeg hundene var trætte, men man skal ikke tro man skal vide!
For de var ikke trætte, da Tina pludselig stod i døren og kort efter kom Simon, der er Stephans lillebror, og skal gå med hundene om mandagen og jeg havde lovet Simons far, at jeg gik med på turen den første gang - så det hele blev lige lidt stresset fordi Tina skulle ind til byen til et jobinterview - men tidspunktet blev udsat og jeg fik gået turen med Simon og det gik fint med ham og hundene og vi glæder os til han kommer igen på næste mandag - Så kørte Tina og jeg ind til Centrum (for anden gang i dag for mit vedkommende) og mens Tina var optaget sad jeg på en bænk på Søndergade med Tinas hunde og nød solskinnet ..... det er længe siden jeg har gjort dette og det var dejligt og lunt - Dernæst ind efter ny printer til mig og så hjem - må indrømme, at trætheden er stor i øjeblikket men så kan jeg jo slappe af og skrive lidt i min blog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar